L'hora occidental

Dibuix, intervenció

Serie de 6 dibuixos

Llapis de color sobre paper de cotó

50x70cm

2018

Lima, Madrid

El temps de treball, del procés de les màquines, el temps sobre el qual el subjecte contemporani ha percebut qualsevol tipus de vivència o possibilitat, és el temps accelerat de l'experiència de la modernitat. Aquell ritme de vida que el subjecte entén com "ritme de treball", com cotideaneidad, ha estat interioritzat de tal manera que aquest ha fet seu els temps de cadena de producció. Un temps cada vegada menys seu, un temps simple, de successió i de repetició accelerada d'un mateix.
En certa manera, es podria dir que la modernitat va instaurar un temps únic de producció i la tecnologia un temps basat en la continuïtat i la velocitat. És a dir, el ritme de producció elimina tot allò que no li "serveix" que no es pot "vendre" o que li "impedeix" seguir produint: els afectes, les emocions, els desitjos, tot allò que no pot ser comercialitzat.
El temps-capital i la temporalitat hegemònica són els conceptes clau de la peça L'hora occidental que proposa qüestionar aquesta temporalitat desfigurant i reelaborant l'experiència del temps lineal, estandarditzat i monocrónico a través d'una sèrie de tretze dibuixos equivalents cadascun a tretze persones anònimes i desconegudes els que durant una setmana van traçar cada dia les seves diverses accions i moviments a l'interior de les ciutats en què es troben; on cada color representa la repetició constant de la mateixa acció.
Cada dibuix suposa una abstracció geomètrica, composta per diversos colors que responen a accions i moviments, on la dimensió del temps és una arma de resistència al temps establert, als règims hegemònics de la temporalitat, resistint al temps a través de la introducció d'un altre temps.

 

Intervenció a la exposició "Sana Sana" a la galeria Gallerygallery dins el marc del Art Lima Gallery Weekend.